|
■ はじめての方へ
■ 料金システム
■ レッスンの流れ
■ 講師紹介
■ よくある質問
■ スカイプについて
■ Side by Sideについて
■ 英検コースについて
■ DMEメソッドについて
■ DMEキッズについて
■ KIDS英会話クラス
■ DMEの教材について
■ Speaking Trainingについて
■ EGO Lessonについて
■ ES Evaluationについて
■ オリジナル教材(Kids)
■ オリジナル教材(初級)
■ オリジナル教材(中級)
■ オリジナル教材(上級)
■ オリジナル教材(business)
■ オリジナル教材(TOEIC)
■ 一般の教材(Kids)
■ 一般の教材(Adults)
■ 一般の教材(business)
■ 一般の教材
(TOEIC,TOEFL, IELTS 英検)
■ 受講生の声
■ お問い合わせ
■ 新規登録
■ マイページ
当スクールはお客様の受講料の一部から
恵まれないセブの子供達への支援活動に参加しています。
【SSLによるセキュリティ通信】
当サイトではお客様が入力された個人情報を安全に送受信するために、SSL(Secure Socket Layer)による暗号化通信を導入しています
|
|
■講師詳細データ
講 師 名 |
Pie |
P H O T O |
他の写真を見る |
年 齢 / 性 別 |
36才 / 女性 |
出 席 率 [Attendance Rate] |
過去1ヶ月の出席率 98% ★★★★★ (296/302) |
Location / 日本語スキル |
Home / 話せない |
趣 味・特 技 |
listening to music, playing volleyball,singing,watching Vlogs, travelling, collecting fridge magnets |
専 門 レ ッ ス ン 範 囲 |
初級向け・中級向け・上級向け・DMEコース |
自 己 紹 介 |
Hello! Have a pleasant day, everyone! ! This is Ms. CHERRY PIE CAPADNGAN,
and you can call me teacher PIE. I graduated at Cebu Normal University and earned a degree of Bachelor of Science in Biology. Aside from teaching, I love cooking, singing, and socializing with people. I also love sports specifically, volleyball because this is the best way of maintaining a healthy body. I am very much excited and ready to share my knowledge, capabilities and skills with you guys. I assure that you can learn a lot from me. See you in my class.
こんにちは!Cherry Pie Capadnganです。Pie先生と呼んでください。CebuNormal Universityで生物科学を学びました。教育の他に料理、歌、人々との交流が大好きです。スポーツも好きで特にバレーボールが好きです。健康な身体を維持するのに最高です。あなたと知識、能力、スキルを共有できることを楽しみにしています。私から多くのことを学び、私もあなたから多くのことを学ぶでしょう。
(ご両親が共に教育者の家庭に育ちましたが、フィリピンで人気のスポーツ、バレーボールの選手として大学まで活躍しました。学業も優秀で奨学金生徒であり、地域の子供たちのために指導的なボランティアを行ったりと幅広く活躍しています。とても明るく優しく朗らかな感じです。笑顔と大きな笑い声にファンが多いようです。)
2009年8月より現職
先生のレッスン中の画像はこちら
(URLが開かない場合は、コピーペーストして直接URL入力をしてください。)
http://koeidaily.jugem.jp/?eid=537
http://koeidaily.jugem.jp/?day=20101126
http://koeidaily.jugem.jp/?eid=342
http://koeidaily.jugem.jp/?eid=302
http://koeidaily.jugem.jp/?eid=283
http://koeidaily.jugem.jp/?eid=292 |
V O I C E コ メ ン ト |
|
■私の得意なレッスンスタイル
(予約時にタイトルをメッセージボックスにコピー&ペーストしてお知らせください)
ARTICLES
Upper Beginner, Intermediate, Upper Intermediate and Advanced
Article reading enhances the student's :
> reading skill
> vocabulary
> pronunciation
> speaking
It also gives them a wide range of knowledge depending on the ... Article reading enhances the student's :
> reading skill
> vocabulary
> pronunciation
> speaking
It also gives them a wide range of knowledge depending on the category ( health, education, hobbies and interest, history, people and etc.)
It helps improve their confidence to speak out their views and opinions.
Sample Articles:
* Child Labor/ Child Labor Today
* Why do Students Drop out of School
* Cultural Differences
| DME Lesson (Adults)
Upper beginner - Advanced
DME aims to improve:
> speaking speed/ fluency
> listening
> vocabulary
> grammar
> spelling
> sentence construction DME aims to improve:
> speaking speed/ fluency
> listening
> vocabulary
> grammar
> spelling
> sentence construction
| VIDEO / AUDIO LESSONS- ADULTS
Beginner to Upper Intermediate
Audio / Video lessons improve:
> listening
> vocabulary
> comprehension
> speaking ( during the discussion)
Sample Videos:
* Special Beauty Contest*
* ... Audio / Video lessons improve:
> listening
> vocabulary
> comprehension
> speaking ( during the discussion)
Sample Videos:
* Special Beauty Contest*
* People Touch a Dolphin*
| ITALK BOOKS AND ORIGINAL ITALK MATERIALS
Beginner to Advanced
|
|   |
■レッスン予約カレンダー
Time | 10/12(Sat) | 10/13(Sun) | 10/14(Mon) | 10/15(Tue) | 10/16(Wed) | 10/17(Thu) | 10/18(Fri) | 01:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 01:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 02:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 02:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 03:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 03:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 04:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 04:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 05:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 05:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 06:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 06:30 | open | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 07:00 | open | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 07:30 | open | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 08:00 | open | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 08:30 | close | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 09:00 | close | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 09:30 | open | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 10:00 | open | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 10:30 | open | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 11:00 | open | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 11:30 | close | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 12:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 12:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 13:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 13:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 14:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 14:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 15:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 15:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 16:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 16:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 17:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 17:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 18:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 18:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 19:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 19:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 20:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 20:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 21:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 21:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 22:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 22:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 23:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 23:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 24:00 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | 24:30 | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- | ----- |
■受講生のレッスン評価
(人数)
とても良い | 1921 |
良い | 24 |
普通 | 4 |
悪い | 0 |
とても悪い | 1 |
チャットを使ってスピーディーに説明した
|
とても良い | 1913 |
良い | 32 |
普通 | 4 |
悪い | 0 |
とても悪い | 1 |
単語の説明が適切だった
|
とても良い | 1924 |
良い | 20 |
普通 | 5 |
悪い | 0 |
とても悪い | 1 |
授業のリズムが良かった
|
とても良い | 1933 |
良い | 12 |
普通 | 3 |
悪い | 1 |
とても悪い | 1 |
生徒の理解に努めた
|
とても良い | 1941 |
良い | 4 |
普通 | 4 |
悪い | 0 |
とても悪い | 1 |
雰囲気がよく楽しかった
|
とても良い | 1939 |
良い | 3 |
普通 | 7 |
悪い | 0 |
とても悪い | 1 |
次回もこの先生をとりますか?
|
■受講生のコメント 最新の10件を掲載しています
最新の30件を表示する
評価者 |
コメント |
12-0229 さんのコメント
2024-10-05 |
Teacher Pie gave me lots of tips.
She also gave me encouragement. |
12-0229 さんのコメント
2024-10-05 |
Thank you very much for your help in practicing for the interview. Teacher Pie gives me lots of tips.
I will be asking for Teacher Pie lesson again soon. |
Yumi さんのコメント
2024-10-04 |
Thank you for your time, and have a nice evening. |
12-0229 さんのコメント
2024-10-04 |
I can't stop being grateful to Teacher Pie. |
12-0229 さんのコメント
2024-10-04 |
Despite the fact that I ask for irregular lessons.
Teacher Pie patient with the lesson.
I can't stop being grateful to Teacher Pie. |
Gaku さんのコメント
2024-10-03 |
Thank you so much, Pie.
It was an enjoyable, tactful class, as always, from the material based on the article "Genes Biggest Cause of Picky Eating in Children" that you kindly selected on 3 Oct. 2024.
I agree with the idea that genes are the most important element in determining a picky eater.
I also agree with the idea that environment, culture and habit are also big factors, because children eat food that their mother serves.
When I was a kid, I liked raw squid because my parents liked it and my mom often served it to me. However, I don't like sashimi so much after I grew up.
The theory in the article does not explain my phenomenon well.
Anyway, I'm looking forward to taking your next class. |
Gaku さんのコメント
2024-10-03 |
Thank you so much, Pie.
It was an enjoyable, tactful class, as always, from the material based on the article "A new method of payment through a smartphone." that you kindly selected on 30 Sep. 2024.
The cashless payment rate in Japan is quite low in the world.
I suppose the reason is that elderly people are likely to be reluctant to use cash payment.
As I mentioned in the lesson, elderly people tend to be stubborn and conservative. So, they only believe in cash.
However, I suppose that the rate of casheless will be improved the more time goes by.
Anyway, I'm looking forward to taking your next class. |
12-0229 さんのコメント
2024-10-03 |
I appreciate for your efforts in confirming so many sentences. |
Yumi さんのコメント
2024-10-03 |
Thank you for your lesson! |
MAKI さんのコメント
2024-10-02 |
Thank you Pie always. |
■この講師を受講された方はこちらの講師も受講しています!
|
|
|